Офіційне звернення до начальника ДМС України
17.10.2014 р.
Державна міграційна служба України
вул. Академіка Богомольця, 10, м. Київ, 01601,
Радутний Сергій Іванович
E-mail: info@dmsu.gov.ua
Фурман Руслан Вікторович
29000, м. Хмельницький, вул. _________________
E-mail: ask@yurrus.com.ua
тел. 067-380-91-80
Шановний Сергій Іванович !
Я, Фурман Руслан Вікторович звертаюсь до Вас з проханням щодо вирішення конфліктної та спірної ситуації, що склалася при прийнятті та оформленні у громадян паспорта громадянина України для виїзду за кордон (далі – закордонного паспорта) регіональними підрозділами ДМС України.
Попередня бандитська влада біглого Президента створила корупційні схеми щодо оформлення закордонного паспорта громадянам України. Так, завдяки створенню додаткових послуг та існуванню фірм-посередників вартість закордонного паспорта сягала до 600,00 грн. (залежно від регіону), а у разі термінового (протягом 10 днів) оформлення, його вартість подвоювалась.
Мінімальна сума за яку погоджувались регіональні структурні підрозділи складала 377,15 грн. В дану суму входили наступні платежі:
– державне мито (170,00 грн.);
– послуги ДМС (87,15 грн.);
– бланк паспорта (120,00 грн.).
Проте, 03 грудня 2013 року Верховний суд України своєю Постановою за № 21-416а13 ухвалив, що вартість закордонного паспорта становить 170,00 грн., а у випадках передбачених законодавством (наявність пільги) ДМСУ в особі її територіальних органів зобов’язані оформляти закордонний паспорт безкоштовно.
Так, своєю Постановою ВСУ визначив, що єдиними спеціальними нормативно-правовими актами, що регулюють порядок оформлення закордонного паспорта є Закон України Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України від 21.01.1994 № 3857-XII та Правила затверджені Постановою КМУ «Про затвердження Правил оформлення і видачі паспортів громадянина України для виїзду за кордон і проїзного документа дитини, їх тимчасового затримання та вилучення» від 31.03.1995 № 231.
Постанова КМУ «Деякі питання надання підрозділами Міністерства внутрішніх справ та Державної міграційної служби платних послуг» від 26.10.2011 № 1098) не регулює порядок видачі закордонного паспорту, а встановлює можливість ДМСУ (її територіальними підрозділами) надавати платні послуги, які особа може замовити у випадку виявлення нею такого бажання, що підтверджується заявою про надання платних послуг ДМСУ.
Керуючись даною Постановою Верховного суду України та отримавши відмову у прийнятті документів на закордонний паспорт за 170,00 я подав адміністративний позов до Управління ДМС України в Хмельницькій області. Адміністративне провадження було відкрито (Справа № 822/1601/14), наслідком чого було частково задоволено мої позовні вимоги, а саме було визнано незаконним стягнення плати за бланк паспорта (120,00 грн.) та необов’язковою плату за послуги ДМС (87,15 грн.). Тобто, вартість закордонного паспорт складає 170,00 грн.
Управління ДМС України в Хмельницькій області спробувало оскаржити постанову Хмельницького окружного адміністративного суду та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду (залишила постанову ХОАС без змін) до Вищого адміністративного суду України (К/800/45435/14), проте суддя вищезазначеного суду відмовив у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Управління Державної міграційної служби України в Хмельницькій області на постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 22 травня 2014 року та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 23 липня 2014 року у справі за позовом Фурмана Руслан Вікторович до Управління Державної міграційної служби України в Хмельницькій області про визнання дій протиправними та зобов’язання вчинити певні дії.
Досить показовим є формулювання причин відмови у відкритті касаційного провадження, а саме: «Відповідно до пункту 5 частини п’ятої статті 214 Кодексу адміністративного судочинства України суддя-доповідач відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі, якщо касаційна скарга є необґрунтованою і викладені в ній доводи не викликають необхідності перевірки матеріалів справи.
За змістом цієї норми касаційна скарга повинна містити не лише посилання на помилкове застосування норм матеріального права при вирішенні справи та порушення судами норм процесуального права, а і пояснення, яким чином такі порушення вплинули на правильність вирішення справи.
Виходячи зі змісту касаційної скарги та оскаржених судових рішень, дана касаційна скарга є необґрунтованою, а викладені в ній доводи не викликають необхідності перевірки матеріалів справи, оскільки особа, яка її подала, не наводить підстав, які б дозволили вважати, що суди неправильно застосували норми матеріального та процесуального права.»
Варто зазначити і те, що Вінницький апеляційний адміністративний суд України у своїй ухвалі постановив, що Ухвала суду набирає законної сили в порядку встановленому ч.5 ст. 254 КАС України, тобто Постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, постанова Верховного Суду України набирають законної сили з моменту проголошення, а якщо їх було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, – через п’ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.
Проте, на сьогодні продовжується безпідставно вимагатись сплата необґрунтованого платежу (120,00 грн.) та необов’язкового платежу (87,15 грн.) з громадян при подачі документів на закордонний паспорт та ін. корупційних платежів (в т.ч. і послуги славнозвісного ДП «Документ»).
Повідомляю, що внаслідок незрозумілих дій центрального органу ДМС вже притягнуто трьох осіб Управління ДМС України в Хмельницькій області до дисциплінарної відповідальності. Подальші санкції до простих співробітників Управління не будуть носити якісний характер, адже вони (співробітники) виконують прямі вказівки ДМС України.
Тому прошу привести у відповідність до діючого законодавства внутрішні інструкції щодо документів необхідних для оформлення закордонного паспорта та довести до відома громадян (в т.ч. і через веб-сайт http://dmsu.gov.ua/) про обов’язкові та необов’язкові платежі на підставі рішення Верховного суду України.
Юрист
Фурман Руслан Вікторович
п.с. Нажаль начальник Управління Державної міграційної служби проігнорував спільне звернення до керівництва ДМС України. Дане звернення було направлено 17.10.2014 року рекомендованим листом до Державної міграційної служби України (м. Київ).
Матеріали за темою: