Ситуація. Ви нарешті визначилися із покупкою і пара взуття (напр. босоніжки) виявилася для Вас підходящою як по ціні (500,00 грн.) так і по зовнішньому вигляді (фасону). Розрахувавшись із продавцем Ви із усмішкою вирушили додому. Коли Ви вдома знову поміряли босоніжки, нажаль фасон вже Вам не подобається, ефекту Ви чекали більшого від цієї пари взуття і звичайно Ви захотіли повернути взуття назад в магазин.
Нічого кримінального в тому, що Вам не сподобався товар (в даному випадку босоніжки) немає.
Відповідно до ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів»:
1. Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.
Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.
Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.
Перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню) з підстав, зазначених у цій статті, затверджується Кабінетом Міністрів України.
2. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж.
Продавець зобов’язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.
3. При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.
При зверненні до продавця, який продав Вам товар належної якості Ви маєте право обміняти непродовольчий товар належної якості за наступних умов (є обов’язковими, у разі відсутності хоча б однієї шанс отримати товар різко зменшується):
Але звичайно є винятки…
У випадку повернення Вами непродовольчого товару належної якості в магазин із наявністю всіх обов’язкових умов та у зв’язку з відсутності в даному магазині аналогічного товару, то Ви можете на власний розсуд обрати одну з дій:
Якщо продавець погодився Вам повернути кошти, проте наразі у нього їх немає (настав вечір, касу він вже здав), пам’ятайте, що розрахунок з Вами повинен бути проведений протягом 7 днів з моменту розірвання договору купівлі-продажу.
_________________________________________________
Матеріали за темою:
3 коментарі
Ксения
березня 27, 2014 at 7:12 pmДоброго вечора! Сім днів тому ми придбали кухонну плиту на базарі. Сьогодні, прийшов газовик її підключати. Він виявив багато несправностей в ній, і сказав що вона не безпечна для нашого життя. Знаю, що є закон про повернення коштів протягом 14 днів. Але продавець не видав чеку. От і переживаємо чи продавець поверне нам гроші..?
І як поступити в цій ситуації.??? Що потрібно йому сказати, щоб той віддав назад ті кошти?
Адміністратор
березня 28, 2014 at 5:21 amДоброго дня.
Ви зарано почали хвилюватися. У більшості випадків продавці на ринках готові замінити продукцію або повернути кошти у випадку продажу товару неналежної якості. Не зрозуміло із Вашого листа чи є у наявності висновок/акт газовика про несправність товару.
Що ж робити якщо продавець відмовиться повертати кошти вказавши, що товар є якісним ?
Ви можете йому окреслити наступні можливі майбутні перспективи:
1. Буде подана скарга до інспекції з захисту прав споживачів регіону на дії продавця;
2. Буде подана скарга в прокуратуру регіону на дії продавця.
Те що, продавець не видав чек – це не Ваша проблема, а головна біль продавця, який буде змушений надавати пояснення усім контролюючим органам, в т.ч. і податковим.
Тому Ксенія, вважаю, що проблем із поверненням товару у Вас не повинно бути.
Ксения
березня 28, 2014 at 9:17 amДякую за підтримку. Акту ніхто не давав.