• ask@yurrus.com.ua
  • (067) 380 91 80; (063) 315 58 35
  • Послуги
    • Консультації (усні та письмові)
    • Цивільне судочинство
      • Сімейні спори
      • Трудові спори
      • Спадкові спори
      • Земельні спори
      • Захист прав споживачів
      • Спори із страховими компаніями
      • Відшкодування шкоди
    • Адміністративне судочинство
      • Військові спори
      • Земельні спори
      • Трудові спори
    • Господарське судочинство
    • Кримінальне судочинство
    • Справи про адміністративні правопорушення
    • Юридичний супровід СПД (аутсорсинг)
    • Антиколектор
  • ФОП
    • Реєстрація ФОП
    • Зміни ФОП
    • Припинення ФОП
  • Юридичні особи
    • Реєстрація юридичної особи
      • Реєстрація Товариства з обмеженою відповідальністю
      • Реєстрація Громадського об’єднання (організації або спілки)
    • Зміни юридичної особи
    • Ліквідація юридичної особи
  • Реєстраційні документи
    • Виписка та Витяг з ЄДР
    • Реєстрація платником ПДВ
    • Реєстрація платником Єдиного податку
    • Відкриття рахунку в банку
    • ЕЦП (Електронний цифровий підпис)
  • Представництво в судах
    • Суди 1-ої інстанції
    • Суди апеляційної інстанції
    • Верховний суд України
    • Європейський суд з прав людини
    • Виконання рішення суду

Welcome to businesso Wordpress Theme


Please enter your search content here...

Повноваження поліції

  • Home
  • Повноваження поліції
Адміністратор    Національна поліція   2 коментарі
9Лип

Повноваження поліції

поліція

Ні для кого не секрет як діяли працівники ДАІ, що входили до складу МВС займаючись рекектом на дорогах.

Частину з “впольованих” коштів вони забирали собі, а частину – віддавали своїм начальникам, які створювали т.зв. “кришу” для підлеглих. Якщо ж громадяни наважувались скаржитись на ім’я начальника щодо його підлеглих, той закривав очі на їх вчинки, а заявник отримував шаблонні формулювання типу “Ваше звернення розглянуто, у діях працівників міліції складу злочину не виявлено”. Така ситуація склалася у всіх структурних підрозділах МВС.

Постала нагальність швидких змін. Тому було прийнято закон про поліцію. Він не є панацією від бандитів у погонах, проте стане першим сигналом щодо наведення порядку та зміни основних фугкцій міліції з вимагання та залякування населення на допомогу. По суті утворюється орган, який буде виконувати функції із надання послуг населенню.

Закон України “Про Національну поліцію” визначає правові засади організації та діяльності Національної поліції України, статус поліцейських, а також порядок проходження служби в Національній поліції.

Поліцейський захід – це дія або комплекс дій превентивного або примусового характеру, який обмежує певні права і свободи людини і застосовується поліцейськими відповідно до закону для забезпечення виконання покладених на поліцію повноважень.

Поліція може застосовувати такі превентивні заходи:

1) перевірка документів особи;

Поліцейський має право вимагати у особи пред’явлення нею документів, що посвідчують особу, та/або документів, що підтверджують відповідне право особи, у таких випадках:

  1. якщо особа володіє зовнішніми ознаками, схожими на зовнішні ознаки особи, яка перебуває в розшуку, або безвісно зниклої особи;
  2. якщо існує достатньо підстав вважати, що особа вчинила або має намір учинити правопорушення;
  3. якщо особа перебуває на території чи об’єкті зі спеціальним режимом або в місці здійснення спеціального поліцейського контролю;
  4. якщо в особи є зброя, боєприпаси, наркотичні засоби та інші речі, обіг яких обмежений або заборонений, або якщо для зберігання, використання чи перевезення яких потрібен такий дозвіл, якщо встановити ці права іншим чином неможливо;
  5. якщо особа перебуває в місці вчинення правопорушення або дорожньо-транспортної пригоди, іншої надзвичайної події;
  6. якщо зовнішні ознаки особи чи транспортного засобу або дії особи дають достатні підстави вважати, що особа причетна до учинення правопорушення, транспортний засіб може бути знаряддям чи об’єктом учинення правопорушення.
2) опитування особи;

Поліцейський може опитати особу якщо існує достатньо підстав вважати, що вона володіє інформацією, необхідною для виконання поліцейських повноважень.

Для опитування поліцейський може запросити особу до поліцейського приміщення

Надання особою інформації є добровільним. Особа може відмовитися від надання інформації. Проведення опитування неповнолітніх допускається тільки за участю батьків (одного з них), іншого законного представника або педагога.

Перед проведенням опитування особи поліцейський роз’яснює їй підстави та мету застосування поліцейського заходу, якщо це не перешкодить виконанню поліцією повноважень.

3) поверхнева перевірка і огляд;

Поверхнева перевірка як превентивний поліцейський захід є здійсненням візуального огляду особи, проведенням по поверхні вбрання особи рукою, спеціальним приладом або засобом, візуальним оглядом речі або транспортного засобу

Поліцейський для здійснення поверхневої перевірки особи може зупиняти осіб та (або) оглядати їх, якщо існує достатньо підстав вважати, що в особи є при собі річ, обіг якої заборонено чи обмежено або яка становить загрозу для життя і здоров’ю такої особи або інших осіб.

Поверхнева перевірка здійснюється поліцейським відповідної статі. У невідкладних випадках поверхневу перевірку може здійснити будь-який поліцейський лише з використанням спеціального приладу або засобу.

Поліцейський може здійснювати поверхневу перевірку речі або транспортного засобу:

  1. якщо існує достатньо підстав вважати, що в зазначеному транспортному засобі знаходиться правопорушник або особа, свобода якої обмежується в незаконний спосіб;
  2. якщо існує достатньо підстав вважати, що в такому транспортному засобі знаходиться річ, обіг якої заборонено чи обмежено або яка становить загрозу життю і здоров’ю такої особи або інших осіб;
  3. якщо існує достатньо підстав вважати, що річ або транспортний засіб є знаряддям учинення правопорушення або (і) знаходиться в тому місці, де може бути скоєно кримінальне правопорушення, для запобігання якого необхідно провести поверхневу перевірку.

Поверхнева перевірка речі або транспортного засобу здійснюється шляхом візуального огляду речі або (і) транспортного засобу або візуального огляду салону та багажника транспортного засобу. Поліцейський при здійсненні поверхневої перевірки має право вимагати відкрити кришку багажника та/або двері салону.

Під час поверхневої перевірки речі або транспортного засобу особа повинна самостійно показати поліцейському вміст особистих речей чи транспортного засобу.

При виявленні в ході поверхневої перевірки будь-яких слідів правопорушення поліцейський забезпечує їх схоронність та огляд відповідно до вимог статті 237 КПК України.

4) зупинення транспортного засобу;

Поліцейський може зупиняти транспортні засоби в разі:

  1. якщо водій порушив правила дорожнього руху;
  2. якщо є очевидні ознаки, що свідчать про технічну несправність транспортного засобу;
  3. якщо є інформація, що свідчить про причетність водія або пасажирів транспортного засобу до учинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення або якщо є інформація, що свідчить про те, що транспортний засіб чи вантаж можуть бути об’єктом чи знаряддям учинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення;
  4. якщо транспортний засіб перебуває в розшуку;
  5. якщо необхідно здійснити опитування водія чи пасажирів про обставини вчинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення, свідками якого вони є або могли бути;
  6. якщо необхідно залучити водія транспортного засобу до надання допомоги іншим учасникам дорожнього руху або поліцейським або як свідка під час оформлення протоколів про адміністративні правопорушення чи матеріалів дорожньо-транспортних пригод;
  7. якщо уповноважений орган державної влади прийняв рішення про обмеження чи заборону руху;
  8.  якщо спосіб закріплення вантажу на транспортному засобі створює небезпеку для інших учасників дорожнього руху;
  9. порушення порядку визначення і використання на транспортному засобі спеціальних світлових або звукових сигнальних пристроїв.

Поліцейський зобов’язаний поінформувати водія про конкретну причину зупинення ним транспортного засобу з детальним описом підстави зупинки, визначеної у цій статті.

5) вимога покинути місце і обмеження доступу до визначеної території;

Поліцейський уповноважений вимагати від особи (осіб) покинути визначене місце на певний строк або заборонити чи обмежити особам доступ до визначеної території або об’єктів, якщо це необхідно для забезпечення публічної безпеки і порядку, охорони життя і здоров’я людей для збереження та фіксації слідів правопорушення.

Поліцейський може обмежувати або забороняти рух транспорту і пішоходів на окремих ділянках вулиць і автомобільних доріг у випадках затримання осіб відповідно до закону, під час аварій, інших надзвичайних обставин, якщо це необхідно для забезпечення публічної безпеки і порядку, охорони життя і здоров’я людей.

6) обмеження пересування особи, транспортного засобу або фактичного володіння річчю;

Поліція уповноважена затримувати особу на підставах, у порядку та на строки, визначені Конституцією України, Кримінальним процесуальним кодексом України та Кодексом України про адміністративні правопорушення, а також іншими законами України.

Відлік часу утримання затриманої фізичної особи в спеціально відведених для цього приміщеннях рахується з моменту її фактичного затримання.

У випадках, визначених частиною 2 цієї статті, поліцейські повинні негайно викликати медичних працівників до місця фактичного знаходження таких осіб, а також, за можливості, поінформувати членів їх сім’ї.

Поліцейський може тимчасово обмежити фактичне володіння річчю або пересування транспортного засобу для запобігання небезпеці, якщо є достатні підстави вважати, що річ або транспортний засіб можуть бути використані особою з метою посягання на своє життя і здоров’я або на життя чи здоров’я іншої людини, або пошкодження чужої речі. На вимогу особи поліцеський зобовязаний повідомити про причини застосування ним відповідних заходів.

Обмеження фактичного володіння річчю здійснюється на підставах та в порядку, визначеного Кримінальним процесуальним кодексом України та Кодексом України про адміністративні правопорушення.

Обмеження фактичного володіння річчю здійснюється шляхом вилучення речі в її фактичного володільця, обмеження її перенесення або перевезення.

Поліцейський зобов’язаний у письмовій формі повідомити свого керівника про тимчасове обмеження фактичного володіння річчю особи, а також зобов’язаний скласти протокол про здійснення тимчасового обмеження фактичного володіння річчю та вручити протокол цій особі.

Тимчасове обмеження пересування особи та перенесення або перевезення речі негайно припиняється, якщо немає необхідності здійснювати такий захід.

7) проникнення до житла чи іншого володіння особи;

Поліція може проникнути до житла чи іншого володіння особи без вмотивованого рішення суду лише в невідкладних випадках, пов’язаних із:

  1. рятуванням життя людей та цінного майна під час надзвичайних ситуацій;
  2. безпосереднім переслідуванням осіб, підозрюваних у вчиненні злочину;
  3. припиненням злочину, що загрожує життю осіб, які знаходяться в житлі або іншому володінні.

Проникнення поліцейського до житла чи іншого володіння особи не може обмежувати її права користуватися власним майном.

Про застосування вказаного поліцейського заходу обов‘язково складається протокол.

8) перевірка дотримання вимог дозвільної системи органів внутрішніх справ;

Поліція в порядку, визначеному Міністерством внутрішніх справ, може оглядати за участю адміністрації (керівництва) юридичних осіб, фізичних осіб (у тому числі фізичних осіб-підприємців) чи їх уповноважених представників приміщення, де знаходяться зброя, спеціальні засоби, боєприпаси, вибухові речовини та матеріали, інші предмети, матеріали і речовини, щодо зберігання і використання яких визначено спеціальні правила або порядок та на які поширюється дозвільна система органів внутрішніх справ, а також безпосередньо оглядати місця їх зберігання з метою перевірки дотримання правил поводження з ними та правил їх використання.

Поліція може оглядати зброю, спеціальні засоби, боєприпаси, що знаходяться у фізичних та юридичних осіб, інші предмети, матеріали і речовини, щодо зберігання та використання яких визначено спеціальні правила чи порядок та на які поширюється дозвільна система органів внутрішніх справ, з метою перевірки дотримання правил поводження з ними та правил їх використання.

Поліція відповідно до порядку, визначеного Міністерством внутрішніх справ, вилучає зброю, спеціальні засоби, боєприпаси, вибухові речовини та матеріали, інші предмети, матеріали і речовини, щодо зберігання і використання яких визначено спеціальні правила чи порядок та на які поширюється дозвільна система органів внутрішніх справ, а також опечатує і закриває об’єкти, де вони зберігаються чи використовуються (у тому числі стрілецькі тири, стрільбища невійськового призначення, мисливські стенди, підприємства і майстерні з виготовлення та ремонту зброї, спеціальних засобів, боєприпасів, магазини, у яких здійснюється їх продаж, піротехнічні майстерні, пункти вивчення матеріальної частини зброї, спеціальних засобів, правил поводження з ними та їх застосування) у випадку виявлення порушення правил поводження з ними та правил їх використання, що загрожують громадській безпеці, до усунення таких порушень.

Поліція інформує відповідний орган Міністерства внутрішніх справ в одноденний строк про кожен факт виявленого порушення правил зберігання і використання зброї, спеціальних засобів, боєприпасів, вибухових речовин та матеріалів, інших предметів, матеріалів і речовин, щодо зберігання і використання яких визначено спеціальні правила, порядок та на які поширюється дозвільна система органів внутрішніх справ.

9) застосування технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису чи засоби фото- і кінозйомки, відеозапису;

Поліція для забезпечення публічної безпеки і порядку може закріплювати на форменому одязі, службових транспортних засобах, монтувати/розміщувати по зовнішньому периметру доріг і будівель, автоматичну фото- і відеотехніку, а також використовувати інформацію, отриману із автоматичної фото- і відеотехніки, що знаходиться в чужому володінні, з метою:

  1. попередження, виявлення або фіксування правопорушення, охорони громадської безпеки та власності, забезпечення безпеки осіб;
  2. забезпечення дотримання правил дорожнього руху.

Інформація про змонтовану/розміщену автоматичну фототехніку і відеотехніку повинна бути розміщена на видному місці.

10) перевірка дотримання вимог обмежень, установлених законом стосовно осіб, що перебувають під адміністративним наглядом, та інших категорій осіб;
11) поліцейське піклування.

Поліцейське піклування може здійснюватися щодо:

  1. неповнолітньої особи віком до 16 років, яка залишилася без догляду;
  2. особи, яка підозрюється у втечі з психіатричного закладу чи спеціалізованого лікувального закладу, де вона утримувалася на підставі судового рішення;
  3. особи, яка має ознаки вираженого психічного розладу і створює реальну небезпеку оточуючим або собі;
  4. особи, яка перебуває у публічному місці і внаслідок сп’яніння втратила здатність самостійно пересуватися чи створює реальну небезпеку оточуючим або собі.

Поліцейське піклування має наслідком щодо:

  1. осіб, зазначених у пункті 1 абзацу 1, – передання батькам або усиновителям, опікунам, піклувальникам, органам опіки та піклування;
  2. осіб, зазначених у пунктах 2, 3 абзацу 1, – передання відповідному закладу;
  3. осіб, зазначених у пункті 4 абзацу 1, – передання у спеціальний лікувальний заклад чи до місця проживання.

Поліцейський зобов’язаний негайно повідомити особі зрозумілою для неї мовою підставу застосування поліцейського заходу а також роз’яснити право отримувати медичну допомогу, давати пояснення, оскаржувати дії поліцейського, негайно повідомити інших осіб про її місце перебування.

Повідомлення про права і їх роз’яснення поліцейським може не проводитися у випадку, коли є достатні підстави вважати, що особа не може усвідомлювати свої дії і керувати ними.

Поліцейський уповноважений вилучити у особи зброю чи інші предмети, якими особа може завдати шкоди оточуючим чи собі, незалежно від того, чи заборонені вони в обігу.

Поліцейському заборонено здійснювати обшук особи, щодо якої здійснюється поліцейське піклування.

Про застосування поліцейського піклування складається протокол, в якому зазначаються: місце, дата і точний час (година і хвилини) застосування поліцейського заходу; підстави застосування; опис вилученої зброї чи інших предметів; клопотання, заяви чи скарги особи, якщо такі надходили, наявність чи відсутність видимих тілесних ушкоджень.

Протокол підписується поліцейським і особою. Копія протоколу негайно під розпис вручається особі. Протокол може не надаватися особі для підписання, а його копія – вручатися особі у випадку, коли є достатні підстави вважати, що вона не може усвідомлювати свої дії і керувати ними. В такому випадку протокол надається органу чи особі, передбаченому абзацом другим частини першої цієї статті.

Про кожне застосування поліцейського заходу поліцейський одразу повідомляє за допомогою технічних засобів відповідального поліцейського в підрозділі поліції.

У разі наявності достатніх підстав вважати, що передання особи тривало довше, ніж це необхідно, відповідальний поліцейський в підрозділі поліції зобов’язаний провести перевірку для вирішення питання про відповідальність винуватих у цьому осіб.

Поліцейський зобов’язаний надати особі можливість негайно повідомити про своє місце перебування близьких родичів, членів сім’ї чи інших осіб за вибором цієї особи.

Поліцейський зобов’язаний негайно повідомити батьків або усиновителів, опікунів, піклувальників, орган опіки та піклування про місце перебування неповнолітньої особи. 

_________________________________________________

Матеріали за темою:

  • Антиколектор
  • Відшкодування шкоди
  • Військова сфера
  • Захист прав споживачів
  • Земельні спори
  • Імміграція
  • Сімейні спори
  • Спадкові спори
  • Спори із страховими компаніями
  • Трудові спори
  • Цивільне судочинство
  • Адміністративне судочинство
  • Господарське судочинство
  • Кримінальне судочинство
  • Справи про адміністративні правопорушення

2 коментарі

  • Andriy

    серпня 1, 2015 at 9:53 pm

    Везде одинаково пишут, что как здорово, что у нас будет полиция. А никто и не вчитывался в права таких полицейских. Вот тут http://www.pravoconsult.com.ua/zachem-nam-nuzhna-natsionalnaya-politsiya-v-ukraine/ писали, что они могут и поверхностный осмотр проводить, и обыскивать без какого либо обоснования, просто по своему желанию. Как такое возможно?

    Reply

      Адміністратор

      серпня 3, 2015 at 3:28 pm

      Раджу уважно прочитати закон “Про національну поліцію”. Вказані Вами дії працівники поліції можуть застосовувати лише у виключній мірі – з метою попередження правопорушення. Тому хвилюватися Вам нічого.
      Якщо подивитись на результат місячної роботи копів у Києві – можна ствердно заявити про те, що даний експеримент є вдалим. Побажання: інструкторам при підготовці копів збільшити увагу на навички керування автомобілями (збільшити кількість уроків водіння).

      Reply

Leave a Reply

Скасувати відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

Коротка навігація

    • Антиколектор
    • Цивільне судочинство
    • Адміністративне судочинство
    • Господарське судочинство
    • Кримінальне судочинство
    • Справи про адміністративні правопорушення
    • Юридичний супровід СПД (аутсорсинг)
    • Реєстрація ФОП
    • Реєстрація юридичної особи
    • Реєстраційні документи
    • Представництво в судах
    • Захист прав споживачів
    • Імміграція
ПАРТНЕРИ
Грабовський Олександр Олександрович

Контакти:

  • (067) 380 91 80
  • (063) 315 58 35
  • ask@yurrus.com.ua
  • м. Хмельницький, вул. Проскурівська, 4, поверх 3, офіс 1
  • viber: (067) 380 91 80
  • furman.ruslan
Hosting Ukraine

Copyright © 2012-2020. Юридичні послуги в Хмельницькому. Юрист. Фурман Руслан Вікторович. Всі права захищено.